Novice

    Podjetje

    PRISTAR d.o.o.
    Podgorska cesta 40, 2380 Slovenj Gradec

    PE Ravne na Koroškem
    Koroška cesta 7
    2390 Ravne na Kor.

    Pristar Koroška d.o.o.
    Trg 36, 2391 Prevalje

    Davčna številka: 95580085
    TRR odprt pri SKB: 0317 5100 0265 760

    Hiter kontakt

    Dobavitelji javnim naročnikom, pripravite se na kup novosti!

    S sistemom javnega naročanja niso zadovoljni niti naročniki niti dobavitelji, prihaja modernizacija
    Novi zakon o javnem naročanju je v državnem zboru in ga bodo po parlamentarnih počitnicah najprej obravnavali pristojni odbori. Ko bo zakon sprejet, prinaša več novosti, med drugim postopoma uvaja popolnoma elektronsko javno naročanje, lajša dostop podjetjem iz drugih držav članic EU ter omogoča izločitev ponudnikov z nenavadno nizko ceno.
    Ste oddali nizko osnovno ponudbo, zmagali na postopku javnega naročanja in želite nabijati anekse? Prenovljena zakonodaja o javnem naročanju naj bi takemu ravnanju naredila konec. Ne samo, da bodo ponudbe z nenavadno nizkimi cenami izločene, naročnik bo moral upoštevati stroške celotnega življenjskega cikla predmeta javnega naročila.

    Ministrstvo za javno upravo želi narediti red
    »Dozdajšnja dva zakona o javnem naročanju bomo združili v enotni zakon, ki bo za polovico krajši,« razlaga Boris Koprivnikar, vodja ministrstva za javno upravo (MJU), in napoveduje prihranke zaradi informatizacije celotnega postopka.

    -Vsa korespondenca bo potekala z elektronskimi sredstvi (e-naročanje).
    -Na spletu bodo objavljena vsa obvestila v zvezi z naročanjem (e-obvestilo).
    -Na spletu bo vsa dokumentacija (e-dokumentacija).
    -Ponudbe bo mogoče oddati izključno elektronsko (e-oddaja).

    1. Za standardizirana naročila blaga široke porabe ali storitve, razen storitev intelektualne narave, bo obvezna elektronska dražba z zniževanjem cene, ta je bila v zakonodajo uvedena na začetku 2015. Neustrezne ponudnike bo treba izločiti pred začetkom dražbe.

    2. Zdajšnji postopek s pogajanji o predhodni dobavi bo nadomeščen s konkurenčnim postopkom s pogajanji. V tem postopku bo naročnik opredelil minimalne zahteve, ki se ne smejo spreminjati. Pogajanja morajo biti usmerjena v izboljševanje ponudb (v korist naročnika).

    3. Konkurenčni dialog je preprostejši in bolj praktičen od konkurenčnega postopka s pogajanji. Ta postopek se uporablja, ko naročnik ne more opredeliti sredstev za zadovoljevanje potreb oziroma ne more opredeliti, kaj ponuja trg (tehnične, finančne, pravne možnosti). Predviden je za kompleksne dobave, denimo prometne infrastrukture, blaga, kjer je potrebna prilagoditev, računalniških mrež ...

    Enotni evropski dokument v zvezi z oddajo javnega naročila: ponudniki bodo v elektronski obliki izpolnili enoten obrazec, da imajo izpolnjene vse zahtevane obveznosti, da so finančno zmožni ... Naročnik bo lahko usposobljenost preveril na začetku postopka, lahko pa bo najprej pogledal ponudbe in šele na koncu usposobljenost.

    Zelena javna naročila: naročnik bo moral upoštevati okoljske dejavnike in izbirati na podlagi najugodnejšega izračuna stroškov v življenjski dobi javnega naročila.

    Izključevanje prednosti nekaterih ponudnikov: pri pripravi javnega razpisa se včasih zgodi, da se naročnik posvetuje s podjetji. Takšna posvetovanja (po domače - da podjetja sama pripravijo razpis) lahko izkrivljajo konkurenco. Naročnik mora sprejeti mehanizme, ki bodo to preprečili.

    Izločanje podjetij: razlogi za izključevanje podjetij bodo v novem zakonu jasneje opredeljeni. Podjetja bodo imela možnost sodnega varstva. Poleg obsodbe zaradi goljufije in korupcije ter drugih kaznivih dejanj se ponudnika lahko izključi, če:
    -neupravičeno vpliva na postopek dodelitve naročila,
    -navede lažnive podatke o usposobljenosti,
    -izkrivlja konkurenco.

    Naročniki bodo imeli možnost, da upoštevajo kvalifikacijo in izkušenost osebja, imenovanega za izvajanje javnega naročanja, kadar to lahko pomembneje vpliva na raven uspešnosti.

    Javno naročanje v številkah
    -3.000 javnih naročnikov je zavezanih k upoštevanju zakonodaje javnega naročanja.
    -6 % javnih naročil je bilo oddanih podjetjem iz držav članic EU.
    -1 % javnih naročil je bilo oddanih podjetjem iz tretjih držav.
    -36 % vseh javnih naročil izvedejo mala in srednja podjetja (v EU 29 %).
    -5,58 %javnih naročil dobijo ponudniki s tujim kapitalom, registriranim v Sloveniji.
    -1. aprila 2018 bodo morali vsi postopki javnega naročanja teči v popolnoma elektronski obliki.
    -2 evropski direktivi bomo združili v novem zakonu o javnem naročanju.
    Do 18. aprila 2016 morata biti evropski direktivi preneseni v slovensko zakonodajo.

    Janez Tomažič 02.08.2015, Finance 148/2015