Novice

    Podjetje

    PRISTAR d.o.o.
    Podgorska cesta 40, 2380 Slovenj Gradec

    PE Ravne na Koroškem
    Koroška cesta 7
    2390 Ravne na Kor.

    Pristar Koroška d.o.o.
    Trg 36, 2391 Prevalje

    Davčna številka: 95580085
    TRR odprt pri SKB: 0317 5100 0265 760

    Hiter kontakt

    Se bo Johnson Controls umaknil iz Slovenj Gradca?

    V Johnson Controls Nemčija selitev v Srbijo zanikajo, novih odpuščanj pa ne izključujejo
    V zadnjih 12 mesecih so v podjetju Johnson Controls Slovenj Gradec število zaposlenih zmanjšali za 82. Vseh je zdaj še vedno 648. Naši viri pravijo, da se napovedujejo nova odpuščanja in da je mogoče, da bodo proizvodnjo iz Slovenije preselil v sestrska podjetja v Srbijo, Slovaško in Romunijo, kjer so stroški dela nižji. V podjetju, ki je v lasti ameriške multinacio¬nalke Johnson Controls, selitev iz Slovenije zanikajo. O novih odpuščanjih pa Oliver Herkert, Johnson Controls Automotive Seating, pravi: »Ne moremo izključiti možnosti, da se to zgodi.
    Slovenjgraški Johnson Controls je dobavitelj avtomobilski industriji. Izdelujejo vzglavnike in naslonjala za avtomobilske sedeže. Njihove šivilje krojijo tudi druge dele, ki se nameščajo v potniški prostor v avtomobilih. Te dele pa dokončajo v drugih tovarnah multinacionalke.
    Naši viri iz vrst dobaviteljev pravijo, da so bile v zadnjem času njihove dobave za to podjetje iz Slovenije preseljene v Srbijo in na druge lokacije sestrskih podjetij.

    Lastniki kupili nove zmogljivosti
    Johnson Controls se je v letu 2011 na delu avtomobilskih sedežev in ogrodij za avtomobile zelo okrepil. Kupili so Daimlerjevega proizvajalca sedežev družbo Recaro ter družbo Keiper. Zadnja je bila vodilni proizvajalec sedežev za avtomobile v Evropi. Z nakupom obeh družb, ki ga je junija 2011 odobrila tudi evropska komisija, je Johnson Controls pridobil 13 novih proizvodnih lokacij (10 od tega od družbe Keiper) in vsega skupaj novih 4.750 zaposlenih. Naši viri pravijo, da se zdaj Johnson Controls na tem delu prestrukturira oziroma dela pri optimizaciji svojih proizvodnih lokacij. Podjetja ima tudi na Slovaškem, Poljskem, v Romuniji, Bolgariji in Srbiji. Vse to pa so države z nižjimi stroški dela za delodajalca. Šivanje avtomobilskih sedežev oziroma delov za te sedeže pa sodi v delovnointenzivno panogo, kjer so stroški dela pomemben del vseh stroškov. Selitev bi lahko sicer trajala nekaj let.

    V zadnjem letu prihodki upadli za desetino
    Slovenjgraški Johnson Controls je v letu 2011/2012, poslovno leto se jim začne oktobra in traja do septembra, posloval z izgubo v znesku nekaj manj kot sto tisoč evrov, imeli pa so skoraj 107 milijonov evrov prihodka. Kako so poslovali lani, niso razkrili. Podatki še niso revidirani. Direktor družbe Tomaž Primožič je povedal le, da so se prihodki zmanjšali za desetino. Za to poslovno leto, ki se je začelo oktobra, pa načrtujejo prihodke na ravni prejšnjega poslovnega leta. O odpuščanjih pa tako kot v centrali za sedeže znotraj multinacionalke pravi: »Še vedno smo stabilno podjetje s kompleksno proizvodnjo in veliko kupci. Od oktobra do zdaj smo število zaposlenih zmanjšali za 35. Večinoma je šlo za to, da nismo podaljšali pogodb o zaposlitvi. Bile pa so tudi odpovedi.«

    Število zaposlenih prilagajajo obsegu naročil

    O nadaljnjih odpovedih pa Oliver Herkert odgovarja: »V zvezi z zdajšnjimi napovedmi o naročilih ocenjujemo, da se jim bomo lahko prilagodili v okviru zaposlitev za določen čas, prostovoljne fluktuacije in upokojitev. Od zdaj 650 zaposlenih jih je okoli 30 zaposlenih za določen čas. Popolnoma pa nadaljnjih odpuščanj ne moremo izključiti. Prilagajanje števila zaposlenih obsegu naročil je stalen postopek.« Oliver Herkert pojasnjuje, da se evropska avtomobilska industrija še vedno spopada z izzivi zaradi težkega gospodarskega položaja v mnogo evropskih državah. Zaradi njega se je povpraševanje po novih avtomobilih zmanjšalo, kar je povzročilo tudi upad naročil avtomobilov in posledično upad naročil podjetja Johnson Controls, kar ima vpliv tudi na tovarno v Slovenj Gradcu.

    Nič ni gotovega

    Včeraj smo se pogovarjali tudi z Bojanom Rošerjem, predsednikom sindikata v podjetju. »Število zaposlenih se zmanjšuje. Večinoma je šlo za nepodaljševanje pogodb za določen čas, bile pa so tudi odpovedi. Te so večinoma dobili invalidi, ki jih ni bilo mogoče prezaposliti na druga delovna mesta. Odpravnine podjetje plačuje korektno. Kaj bo v prihodnje, je težko reči. Razmere so zelo negotove, lahko se spremenijo čez noč. Danes lahko velja nekaj, jutri pa bo že čisto drugače. Sestanke z lastniki pričakujemo do sredine marca in takrat bo morda več znanega.«

    Bili so glavni, ko so bili sedeži iz žime
    Začetki tovarne segajo v leto 1956. Dokler je bilo notranje polnilno sedežev iz gumirane žime, so bili Slovenjgradčani oziroma takratna Tovarna usnja vodilno tovrstno podjetje v Evropi. Potem so take sedeže delali le še za prestižne avtomobile, za druge se je začel pohod penastih vložkov. S tem pa se je začel upad moči tovarne. Johnson Controls je vanjo s 60-odstotnim deležem vstopil leta 1992, edini lastnik je postal leta 2012.

    Mateja Bertoncelj 28.02.2014 Finance 42/2014