Aktualne novice

Kaj bodo pri podjetjih letos preverjali inšpektorji?

Ste vedeli, da v Sloveniji deluje okoli 25 različnih inšpekcijskih služb?  Najpogostejše so sicer kontrole Finančne uprave (FURS), tržnega, delovnega in gradbenega inšpektorata, a pomembno vlogo imajo tudi druge – denimo meroslovni inšpektorji, zdravstveni inšpektorji ter Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.

Preverili smo, kaj so za leto 2025 napovedali posamezni inšpektorati.

Posojilna razmerja med pravno osebo in z njo povezanimi fizičnimi osebami - objava FURSa

Na Finančni upravi kot davčno tvegana prepoznavajo posojila družbe njenemu družbeniku ali njegovi povezani osebi, pri tem pa glede na vse ugotovljene okoliščine preverjajo, ali morda takšno posojilo lahko predstavlja prikrito izplačilo dobička preko posojil, ki se ne vrnejo. Slednje FURS pogosteje ugotavlja pri družbah z omejeno odgovornostjo.

FURS bo v letu 2025 natančneje spremljal neupravičene stroške – ste pripravljeni?

Z letom 2025 Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) uvaja strožji nadzor nad uveljavljanjem stroškov, ki niso neposredno povezani z opravljanjem dejavnosti. Kaj to pomeni za podjetja in samostojne podjetnike? Čas je, da pregledate vse svoje odhodke in jih ustrezno razmejite.

Kateri stroški so sporni?

 

Članki - Sredina

Kaj bodo pri podjetjih letos preverjali inšpektorji?

Ste vedeli, da v Sloveniji deluje okoli 25 različnih inšpekcijskih služb?  Najpogostejše so sicer kontrole Finančne uprave (FURS), tržnega, delovnega in gradbenega inšpektorata, a pomembno vlogo imajo tudi druge – denimo meroslovni inšpektorji, zdravstveni inšpektorji ter Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.

Preverili smo, kaj so za leto 2025 napovedali posamezni inšpektorati.

Posojilna razmerja med pravno osebo in z njo povezanimi fizičnimi osebami - objava FURSa

Na Finančni upravi kot davčno tvegana prepoznavajo posojila družbe njenemu družbeniku ali njegovi povezani osebi, pri tem pa glede na vse ugotovljene okoliščine preverjajo, ali morda takšno posojilo lahko predstavlja prikrito izplačilo dobička preko posojil, ki se ne vrnejo. Slednje FURS pogosteje ugotavlja pri družbah z omejeno odgovornostjo.

FURS bo v letu 2025 natančneje spremljal neupravičene stroške – ste pripravljeni?

Z letom 2025 Finančna uprava Republike Slovenije (FURS) uvaja strožji nadzor nad uveljavljanjem stroškov, ki niso neposredno povezani z opravljanjem dejavnosti. Kaj to pomeni za podjetja in samostojne podjetnike? Čas je, da pregledate vse svoje odhodke in jih ustrezno razmejite.

Kateri stroški so sporni?

 

27.9.2024

Vlada je za tri mesece podaljšala začasno ureditev za pridobivanje in podaljšanje enotnih dovoljenj za prebivanje in delo za tujce. Ta ukrep velja za vloge, oddane med 1. oktobrom in 31. decembrom 2024. Z njim bo delavcem iz brezvizumskih držav (npr. Srbija, BiH, Severna Makedonija) omogočeno delo in prebivanje v Sloveniji, medtem ko se postopek nadaljuje.

16.9.2024

Več kot 41.500 zaposlenih je bilo v prvem trimesečju odsotnih več kot 30 dni. Podjetja se soočajo z izpadom delovne sile in večjim bremenom za preostale zaposlene.

3.9.2024

Vsi štipenditorji v Sloveniji, ki podeljujejo štipendije po drugih predpisih in ne po Zakonu o štipendiranju, morajo skladu vsako leto redno poročati o vseh štipendijah, ki jih izplačujejo. Zakonski rok za poročanje za šolsko oziroma študijsko leto 2024/2025 je najkasneje do 31. decembra 2024.

Poročati morajo podjetja, podjetniki, občine, izobraževalne ustanove, fundacije, društva in vse druge pravne osebe, ki imajo v šolskem oziroma študijskem letu 2024/2025 vsaj enega štipendista. 
 

27.8.2024

OPOMNIK: NE pozabite, od leta 2024 velja višji davek na dobiček pravnih oseb (DDPO) - 22 %! Preverite, kaj to pomeni za vaše poslovanje in finančne tokove!

26.8.2024

V skladu s 165. členom Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1) ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin, kar vključuje spremstvo prvošolčka na prvi šolski dan. Delodajalec je dolžan omogočiti odsotnost ob predložitvi prošnje in dokazila o vpisu otroka v prvi razred. Pravico do odsotnosti imata oba starša, nadomestilo plače pa pripada delavcu za dneve, ko bi moral delati. Nadomestilo ne bremeni letnega dopusta in ga krije delodajalec.

Posodobljena galerija predlog za tisk dokumentov

Za vse, ki za tisk računov in drugih dokumentov uporabljate lastne predloge ali bi jih želeli uporabljati smo sedaj prenovili izbiro in izdelali galerijo vnaprej pripravljenih predlog, ki jih najdete v navodilih za uporabo programa.

Predloge so namenjene tisku več vrst dokumentov  iz našega programa (računi, ponudbe, dobavnice, …). Prednosti predlog za tiskanje dokumentov so:

Novosti pri s.p. - jih

Spremembe Zakona o gospodarskih družbah prinašajo novosti glede poslovanja s.p.-jev, predvsem glede postopka zaprtja s.p.. Po novem je dovoljen prenos s.p. na katerokoli fizično oseb, pri vpisu prokurista je potrebno soglasje, izjavo lastnika o dovolitvi poslovanja pa lahko overi tudi točka VEM.

Obsežna novela Zakona o gospodarskih družbah, ki je začela veljati 8. avgusta, je prinesla tudi nova pravila, ki jih bodo morali pri poslovanju upoštevati samostojni podjetniki. Slednji bodo morali pri zaprtju s.p. upoštevati drugačna pravila, s.p. bodo lahko prenesli na katerokoli fizično osebo, pri vpisu prokurista ali zastopnika za primer smrti bodo potrebovali njegovo soglasje, izjavo o dovolitvi poslovanja pa bo lahko overila tudi VEM točka.

Z rabljenim avtomobilom do nižje bonitete za zaposlenega

Kot osnova za izračun bonitete za zaposlenega za uporabo službenega avtomobila, se šteje nabavna vrednost avtomobila, ki jo je ob njegovem nakupu plačalo podjetje. To velja tudi v primeru, ko podjetje kupi rabljeni avtomobil – osnova za izračun bonitete za prvo leto je dejanska nakupna cena, ki jo je podjetje plačalo ali za nov ali za rabljeni avto. V to nabavno vrednost se ne glede na način pridobitve avtomobila šteje tudi davek na dodano vrednost.

V Sloveniji je vse več samozaposlenih, njihova dostojna pokojnina pa je zaradi številnih vzrokov močno ogrožena; kako lahko ubežijo revščini?

Število samozaposlenih se pri nas povečuje iz leta v leto, in če redno zaposlenim dobra polovica slovenskih delodajalcev financira tudi dodatno pokojninsko zavarovanje, s katerim si bodo zagotovili dodatne pokojninske rente ob upokojitvi, so prekarni delavci prepuščeni sami sebi.
Med prekarno delo štejemo različne oblike dela, ki ne temelji na redni zaposlitvi: samozaposleni, delo prek avtorske ali podjemne pogodbe, agencijsko delo... Že osnovna statistika delovno aktivnega prebivalstva nam prikaže krepitev ene najpogostejših oblik prekarnega dela, to je samozaposlitev prek statusa samostojnega podjetnika (s. p.). Številna podjetja namesto rednih zaposlitev tako z delom »zaposlenih« sodelujejo prek statusa samostojnega podjetnika, kar jim omogoča večjo prožnost. Leta 2005 je bilo 731.597 zaposlenih, samozaposlenih pa 50.146 (brez kmetov). Leta 2014 je število zaposlenih upadlo na 703.040, število samozaposlenih brez kmetov pa se je povečalo na 64.351.

V veljavi je obvezna objava prenehanja opravljanja dejavnosti

Novela Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1I) določa, da mora samostojni podjetnik vsaj 15 dni pred prenehanjem opravljanja dejavnosti, na spletni strani AJPES, objaviti, da bo prenehal opravljati dejavnost.

Podjetnik lahko obvestilo o prenehanju opravljanja dejavnosti objavi elektronsko prek aplikacije OOPS. Skenirano obvestilo o nameri lahko pošlje tudi po elektronski pošti na naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ter pošlje oziroma dostavi po pošti ali osebno na katerokoli izpostavo AJPES. Obvestilo lahko odda tudi na katerikoli VEM točki hkrati s prijavo za izbris, če prijavo za izbris vloži najmanj 15 dni pred predlaganim datumom izbrisa.

OPOZORILO: V Sloveniji znova aktivni zavajajoci tuji spletni poslovni registri - tokrat imenovan kot European Business Number

OPOZORILO: V Sloveniji znova aktivni zavajajoci tuji spletni poslovni registri - tokrat imenovan kot European Business Number
Obveščamo Vas, da je nov val zavajajočega vabljenja k vpisu v tuje spletne poslovne imenike, ko podjetnik misli, da se brezplačno vpisuje v neko bazo, ki ga ne bo nič stala. V resnici pa gre za visoko plačljivo storitev.

Podkategorije

 

ZAKONODAJA

 

PODJETNIK ZAČETNIK

 
 
Naše storitve so prilagojene zahtevam strank. Predvsem pa vse delovne procese sproti nadzorujemo, analiziramo ter tudi izboljšujemo. S temi koraki povečujemo kvaliteto in nudimo cilj h kateremu strmimo: najboljše razmerje KVALITETA / CENA

RAČUNOVODSTVO

Kvalitetne računovodske storitve in davčno svetovanje

OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV

Optimizacija poslovnih procesov in poslovanja pripomore k povečani produktivnosti, učinkovitosti, višji dodani vrednosti na zaposlenega

SVETOVANJE

Računovodsko svetovanje - za dobre poslovne rezultate potrebujete urejeno računovodstvo, prave davčne nasvete in izobražen kader. Vi vam nudimo vse.

FINANČNI INŽENIRING

Prebijanje skozi finančno, bančno in zavarovalniško zakonodajo in predpise ali skozi interne akte bank, zavarovalnic in drugih bančnih ustanov.

 
 
 
 

Izberi paket, ki ti najbolj odgovarja ali pa sestavi svojega.

Najdete nas na lokaciji:

 
Slovenj Gradec

Podgorska cesta 42

Prevalje

Trg 36

Radlje ob Dravi

Koroška cesta 61A

Računovodstvo v oblaku

Brezpapirno spletno računovodstvo in izmenjava podatkov.

Dosegljivost podatkov 24 / 7 / 365

Primerno za podjetja iz vseh delov države

Dostopnost podatkov od kjerkoli

Prihranek časa in potnih, poštnih stroškov

Hiter kontakt

Imate vprašanje ali iščete pomembno informacijo? Pokličite nas.

02 62 00 311
PRISTAR d.o.o.

Podgorska cesta 42
2380 Slovenj Gradec

Davčna št.: SI95580085

TRR odprt pri Banka Intesa SanpaoloSI56 1010 0004 8882 660