Video

    Kratke zanimivosti

    Zadnji zanimivosti

    Naključni zanimivosti

    Sledite nas

    Strokovni kolegij - januar 2017

    Opozarjali smo že, da leto 2017 prinaša kar nekaj novosti in sprememb za podjetnike, prav tako pa smo že kar nekajkrat opozorili na spremembo delovne zakonodaje v Avstriji. To in še nekaj ostalih tema smo obdelali na letošnjem prvem strokovnem kolegiju v podjetju. 
    Več si preberite v nadaljevanju.


    Spremembe letnega poročanja za poslovno leto 2016

    Novi SRS prinašajo pomembno poenostavitev računovodenja, torej spremembe letnega poročanja za poslovno leto 2016.  Ne uporablja se več izraz podjetje temveč organizacija.

    Ena od pomembnih novosti so poenotene bilančne sheme, kar pomeni, da imajo vse organizacije enake sheme bilance stanja in izkaza poslovnega izida. Spremembe med njimi so le v postavki kapitala.

    S tem namenom je Ajpes prilagodil sheme poročanja in pripravil nove spletne rešitve za predložitev letnih poročil.

    Največ sprememb bo na področju samostojnih podjetnikov, društev in nepridobitnih organizacijah ter pravnih oseb zasebnega prava.

    Pri samostojnih  podjetnikih se bodo terjatve do podjetnika izkazovale kot odbitna postavka kapitala. Dodatno se bodo v okviru kapitala prikazovali pritoki in odtoki denarnih sredstev, podjetnikov dohodek in negativni poslovni izid.

    Za društva se v celoti spreminja shema izkaza poslovnega izida, treba bo razdeliti prihodke in odhodke tako kot  gospodarske družbe.

    Spremenjeni so tudi velikostni razredi. Še vedno se organizacije razvrščajo v mikro, majhne, srednje in velike glede na tri merila: povprečno število zaposlenih, čisti prihodki in vrednost aktive na koncu poslovnega leta. Za razvrstitev v posamezen velikostni razred pa mora organizacija dve zaporedni poslovni leti izpolnjevati dve od treh meril.

    Pomembna novost je tudi poročanje Ajpesu ob prenehanju poslovanja organizacije med letom. Bilanco je potrebno sestaviti na zadnji dan pred začetkom postopka.

    Zasebniki, ki niso registrirani kot samostojni podjetniki kot so nap. Zdravniki, zobozdravniki, kulturni delavci, notarji, arhitekti, kmetje in gozdarji podatkov o poslovanju ne objavljajo javno.



    Obdavčitev najemnin pri samostojnih podjetnikih in fizičnih osebah
    Fizična oseba, ki ima nepremičnine in jih daje v najem si lahko pripravi kalkulacijo, kaj je zanjo bolje z davčnega vidika. Ali bo nepremičnino oddajala kot fizična oseba ali se bo registrirala kot samostojni podjetnik. Po finančnih in davčnih obračunih je za fizično osebo, ki ima v lasti več nepremičnin, ki jih daje v najem in če s tem zasluži več kot 4.000 evrov (cca več kot 300 evrov mesečno) splača, da odpre dejavnost popoldanskega normiranega samostojnega podjetnika.

    Takšna obdavčitev samostojnega podjetnika je nižja, kot v obliki fizične osebe. Glede na prihodke od najemnin se priznajo 80-odstotni normirani stroški in razlika je obdavčena z 20-odstotnim davčnim odtegljajem. Normirani samostojni podjetnik mora mesečno plačati tudi prispevke, ki znašajo cca 65 evrov.  Dohodek, ki ga samostojni podjetnik dosega z oddajanjem premoženja v najem ali zagotavljanja nastavitve, je obdavčen kot dohodek iz dejavnosti.

    V primeru, da fizična oseba (kot občan) oddaja nepremičnine v najem, se od najemnin priznajo 10-odstotni normirani stroški in od 90-odstotkov prihodkov se obračuna 25-odstotni davčni odtegljaj (gre za cedularno obdavčitev, kar pomeni, da se ne vključi v letno napoved dohodnine najemodajalca).

    Najemodajalci, kot fizične osebe lahko uveljavljajo dejanske stroške obnove in vlaganj v nepremičnine (lahko je več, kot 10-odstotkov normiranih stroškov), medtem, kot tega ne morejo uveljavljati normirani samostojni podjetniki. Dejanski stroški vzdrževanja se priznajo na podlagi računov.

    Normirani dejanski stroški se ne priznajo pri dohodku, doseženem z oddajanjem kmetijskega ali gozdnega zemljišča v najem. Davčna osnova je v tem primeru dosežen dohodek.


    Oddajanje nepremičnin v tujini
    Pri oddajanju nepremičnin v najem v tujini je treba upoštevati vse lokalne posebnosti v zvezi z registracijo te dejavnosti in zagotavljanjem pogojev za opravljanje dejavnosti, kot so posebnosti zvezi s kategorizacijo objektov in druge. Pri tem ima vsaka država določene posebnosti. Fizična oseba se mora v tujini tudi identificirati za DDV, ker so storitve v povezavi z nepremičninami obdavčene z DDV države, v kateri je nepremičnina

    Prejete najemnine iz tujine mora vključiti v letno napoved za odmero dohodkov iz oddajanja premoženja v najem, ki jo mora oddati najkasneje do 28.februarja za preteklo leto.


    NOVOSTI O ZAKONU O DAVČNEM POSTOPKU

    Zamik pri plačilu davčnega odtegljaja in prispevkov za socialno varnost
    S 1 januarjem 2017 se uvede možnost 5-dnevnega zamika pri plačilu davčnega odtegljaja in obveznih prispevkov za socialno varnost, ki se plačujejo v obračunu. Ne spreminja pa se rok za predložitev obrazcev.

    Plačilo posebnega davka na določene prejemke je še vedno tri dni po izplačilo.

    Plačilo dajatev od dohodka za začasno delo upokojencev je isti dan.

    Pet dnevni zamik velja tudi za prispevke za socialno varnost za zavezance, ki so plačevali prispevke za socialno varnost do 15. v mesecu.

     

    -          Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
    Ta novost bo začela veljati z januarjem 2018. Zavezanci, ki so sami zavarovanci po obveznem zavarovanju in sami dolžni izračunati in plačati prispevke za katere davčni organ razpolaga z podatki za določitev osnove bodo dobili do 10. V mesecu v sistem e-Davki predizpolnjen obračun prispevkov.Če te podatki ne bodo pravilni ali če ga davčni organ ne bo odložil v sistem ga morajo zavezanci sami predložit do 15. V mesecu.

     

    -          Dan plačila davka in pobot davka
    Po novem se šteje , da je davek plačan, na dan, ko so stekli pogoji zato. Ta dan se šteje tudi za pobot takrat, ko nastane na eni strani preplačilo, ne glede na to kdaj je davčni organ pobot dejansko izvršil. S tem dnem prenehajo teči tudi zamudne obresti.

     

    -          Odlog in obročno plačevanje davka pri hujši gospodarski škodi
    Davčni organ bo lahko ne samo v primerih preventivnega finančnega prestrukturiranja ampak tudi v primerih potrjene poenostavljene prisilne poravnave davčnemu zavezancu lahko omogočil obročno odplačilo dolga v največ 60 mesečnih obrokih. Zavezanec mora zato predložiti.

     

    -          Sprememba višine obrestnih mer
    Obrestne mere, ki so bile do sedaj vezane na medbačno obrestno mero bodo od 1 januarja 2017 fiksne. Z namenom spodbuditi zavezance za čimprejšnje plačilo se bodo gibale od 2 - 7 %.

    V carinskih postopkih se obresti računajo po določbah Carinskega zakonika, višina ostaja nespremenjena 9 %.

     

    -          Davčni inšpekcijski nadzor
    Pisna seznanitev o izida davčnega inšpekcijskega nadzora ne bo več obvezna. Zavezanec je z zapisnikom seznanjen z izidom postopka. Nespremenjen je rok 20 dni, da zavezanec poda pripombe na zapisnik. Pomembno je da zavezanci že med postopkom predložijo dokaze, ki lahko vplivajo na izid postopka.

    Kadar se zavezanec strinja z ugotovitvami lahko med postopkom predloži davčni obračun in hkrati plača davek, hkrati si s tem zmanjša obresti in skrajša postopek nadzora in ga ta predložitev  obvaruje pred globo.

     

    -          Davčna izvršba
    Izvzeti denarni prejemki so sredstva, ki jih izplača Javni štipendijski, razvojni. Invalidski in preživninski sklad RS. Nagrade za preseganje kvote, ki jih izplačuje omenjeni sklad niso izvzete.

    Na dolžnikove denarne prejemke kot je dohodek iz delovnega razmerja je z izvršbo mogoče seči do 76 % minimalne plače.

    Če dolžnik preživlja družinske člane pa mu mora poleg splošnega varovalnega zneska ostati še prepisan znesek za to osebo. Upravičenost do višje omejitve mora dolžnik sam dokazati pri banki (rojstni list, odločba otroški dodatek,…)

    Davčni organ lahko vroči sklep o izvršbi na dolžnikove premičnine pred začetkom rubeža in ne več na samem kraju rubeža.

    Prevozi znotraj Avstrije. Nekaj vprašanj in odgovorov:
    KDAJ je potrebno oddati napotitev?
    Takrat, ko v Avstriji nakladate ali razkladate, kar pomeni, da je potrebno najaviti bilateralne prevoze, prevoze za tretje države in kabotažne prevoze.

    KATERI prevozi so izvzeti?
    Izvzeti so tranzitni prevozi (ko nimate v Avstriji naklada ali razklada – recimo prevoz iz SLO v NEM pri čemer se AUT tranzitira )

    KAJ moram narediti, če v Avstriji nakladam/razkladam blago/potnike?
    Narediti je potrebno prijavo preko ZKOhttps://www.bmf.gv.at/betrugsbekaempfung/entsendung-zentrale-koordination/entsendemeldungen-zentrale-koordinationsstelle.html -

    Na tej spletni strani se pomaknete navzdol do tam kjer piše Link zu den Formularen  in kliknete na Formulare ZKO.

    Odpre se nova stran z obrazci ZKO in tam izberete/kliknete na ZKO3 in potem kliknete na weitere Formulare und Informationen na kar se vam odpre stran na ZKO3 – na formular kliknete spodaj na Web-Formular

    Glede samega izpolnjevanja obrazca vam svetujejo tudi na tel. Št.  +43 50233-554726-554499, -554771; Ne dajejo pa pojasnil glede zakonodaje, samo glede izpolnjevanja ZKO3-ja.

    Glede na to, da se vseskozi spreminja spletna stran s formularji vam svetujem, da do obrazcev greste postopoma preko koordinacijske točke (osnovne spletne strani), da si torej ne shranite direktne povezave od obrazca, ker se spreminjajo zadeve in vam shranjena povezava po vsej verjetnosti ne bo delovala, če bodo spet posodobili.

    Kopijo tega oddanega ZKO3 mora imeti voznik v vozilu ali v papirni obliki ali v elektronski obliki.

    V kolikem času sem dolžan oddati prijavo preko ZKO?
    Pred vstopom vozila v Avstrijo.

    Potrebna dokumentacija v vozilu:

    -          A1 obrazec

    -          M1 obrazec

    -          Urne evidence v nemščini

    -          Podlage glede izobrazbe delavcev v nemščini

    -          Delovna pogodba v nemščini

    -          Aneks k delovni pogodbi v nemščini

    -          ZKO prijavo

    -          Priglasitev dejavnosti

    -          Plačilne liste v nemščini

    -          Bančne izpiske

     

     

     

     

    A moram v primeru zaposlovanja hrvaškega državljana ali državljana iz trtjih držav (BIH, SRB,..) Narediti še kaj drugega/dodatnega?
    NE, naredite kopijo voznika preko ZKO3 kot za slovenskega voznika, vse ostalo naredi ZKO v kolikor potrebno, pošlje lokalno pristojnim AMS itd., če treba.
    Podrobnejše gradivo upoštevaje še informacijo glede višine plače itd. je v pripravi, to je tisto najnujnejše kar bi moral iz operativnega vidika zagotoviti, da ima voznik v vozilu zaenkrat.

    Izpostavljeni članki

    torek, 26. julij 2022 Kako podpreti lokalno gasilsko društvo ?

    V zadnjih dneh smo lahko Slovenci še enkrat od blizu spoznali vrednost prostovoljstva in prostovoljnega gasilstva v Sloveniji. Prostovoljno gasilstvo ima na Slovenskem že preko 150-letno tradicijo.

    Preberi več...

    Prijazno osebje

    COM_CONTACT_IMAGE_DETAILS

    Hinko Kašnik

    Direktor

    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    COM_CONTACT_IMAGE_DETAILS

    Lucija Verovnik

    Samostojni referent

    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    Slika stika

    Ester Ošlak

    Samostojni referent

    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    Slika stika

    Vesna Todić

    Samostojni referent

    Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

    Več