Novice

    Podjetje

    PRISTAR d.o.o.
    Podgorska cesta 40, 2380 Slovenj Gradec

    PE Ravne na Koroškem
    Koroška cesta 7
    2390 Ravne na Kor.

    Pristar Koroška d.o.o.
    Trg 36, 2391 Prevalje

    Davčna številka: 95580085
    TRR odprt pri SKB: 0317 5100 0265 760

    Hiter kontakt

    Redni letni popis sredstev in obveznosti

    V skladu z zakonom morajo družbe in podjetniki voditi poslovne knjige in jih enkrat letno zaključiti ter na podlagi zaključenih poslovnih knjig sestaviti letno poročilo.

    Zakaj sodelovati z računovodskim servisom Pristar ?

    --> ABC izbire računovodstva za prihodnost
    --> Zahtevaj ponudbo


    Vprašajte preko VIBER klepetalnika
     

    Zavezanci za popis so tako pravne osebe kot tudi podjetniki, društva, gospodarske javne službe, kot tudi proračunski uporabniki in druge osebe javnega ter zasebnega prava. Organizacija ga opravi najmanj enkrat letno in knjižno stanje uskladi z dejanskim.  Sredstva in dolgove popiše praviloma na koncu ali čim bliže koncu poslovnega leta.

    Pri izvedbi popisa vsake organizacije je ključnega pomena organizacija popisa, ki sledi internemu pravilniku o popisu. Pravilnik o popisu je namreč, poleg Pravilnika o računovodstvu, temeljni interni akt, ki ga mora imeti vsako podjetje oz. organizacija, in odraža urejenost in konsistentnost njenega delovanja. Pravilnik o popisu mora tudi določati ustroj vsakega popisa, ki zajema naslednje korake:

    1. Izdaja sklepa pristojnega organa o izvedbi rednega letnega popisa in imenovanje vodje
    2. Izdelajo načrt za popis
    3. Imenujejo popisno komisijo
    4. Pripravijo sredstva za popis
    5. Izvedejo popis
    6. Ugotovijo presežek in primanjkljaj, ki ga potrdi ustrezni organ
    7. Evidentirajo popisne razlike in davčne učinke
    8. Ažuriranje knjigovodskih evidenc s predhodnim usklajevanjem stanj na osnovi potrditev medsebojnih obveznosti in terjatev (IOP obrazci);
    9. Shranitev dokumentacije v arhiv.
       

    Sklep o izvedbi popisa običajno pripravi računovodska služba, potrdi ga pa upravni organ organizacije.

    Čeprav je izvedba popisa predvsem računovodske narave, pa nemalo zadreg povzroča ne-le likvidacija popisnih razlik, temveč tudi obdavčitev uporabe blaga za neposlovne namene, kamor se po določbah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) uvrščajo tudi ugotovljeni primanjkljaji. V skladu s 7. členom ZDDV-1 je potrebno od primanjkljaja opreme obračunati DDV, če je zavezanec za to opremo uveljavljal odbitek DDV, razen če gre za :

    • Primanjkljaj in uničenje zaradi višje sile
    • Primanjkljaj, ki je neločljivo povezan s procesom izdelave in predelave blaga
    • Primanjkljaj in uničenje iz naslova kala, razsipa, razbitja in okvare blaga
    • Primanjkljaj zaradi tatvine, če je sestavljen zapisnik policijske postaje